Montageadvies cilinderkop
Voordat u begint met het vervangen van de cilinderkop raden wij u aan om eerst dit montage advies door te nemen.
1. Voordat u begint met monteren
- Controleer of de geleverde cilinderkop overeen komt met het motor type.
- Controleer de geleverde cilinderkop op (transport)schade.
- Klopt alles met de gemaakte afspraken?
2. Extra aandachtspunten / montagetips
- Leg de cilinderkop nooit op zijn koppakkingsvlak (dit kan schade aan het pasvlak of kleppen veroorzaken).
- Achterhaal de eventuele oorzaak van de schade en verhelp dit eerst.
- Controleer de cilinderwanden en zuigers op beschadigingen en koolresten.
- Reinig en controleer (op beschadiging of slijtage) alle over te zetten delen grondig.
- Controleer het koppakkingvlak van het onderblok op beschadigingen en vervormingen.
- Reinig het pasvlak en de boutgaten.
- Gebruik altijd een nieuwe koppakkingset (van de juiste dikte en type) incl. bouten en monteer deze volgens de voor geschreven volgorde en aandraai moment.
- Let op dat de distributie tekens goed staan en monteer een nieuwe distributieriem en span/omlooprollen.
- Laat hydraulische stoters minimaal 1 uur rusten om zich in te kunnen stellen.
- Bij vaste stoters/klep stelplaten stel de klepspeling af met een marge van 0,05 mm. extra.
- Draai de motor na montage van cilinderkop en distributieriem eerst twee omwentelingen met de hand rond(dit om te controleren of de kleppen de zuigers niet raken).
- Vervang olie, oliefilters, thermostaat en koelvloeistof altijd volgens fabrikant voorgeschreven soorten en type aanduiding.
- Controleer of de radiateur en waterpomp goed werken; zorg dat er geen lekkage is.
- Laat bij LPG installatie de motor de eerste 1000 km. altijd op benzine lopen en stel dan de installatie af.
- Controleer alle afstellingen (ontsteking, brandstofpomp, injectiesysteem).
- Maak een proefrit en controleer alles nog één keer.
Voor eventuele vragen kunt u contact met ons opnemen.