Montageadvies motor
Voordat u begint met het inbouwen van een motor raden wij u aan om eerst dit montage advies door te nemen.
1. Voordat u begint met inbouwen
- Komt de geleverde motor overeen met uw motor.
- Controleer de geleverde motor op eventuele (transport)schade.
- Klopt alles met de gemaakte afspraken.
- Controleer oliekeringen op lekkage(bij twijfel vernieuwen).
2. Extra aandachtspunten /inbouwtips
- Vernieuw de pakkingring onder de olie aftap plug.
- Olie en oliefilter vervangen volgens fabrieksgegevens.
- Let op viscositeit en hoeveelheid olie.
- Vervang de complete distributie(eventueel incl. de waterpomp).
- Wanneer u het inlaatspruitstuk moet ombouwen, zorg er dan voor dat deze schoon is(vaak zitten daar metaaldeeltjes in van de kapotte motor waardoor de nieuwe motor ook weer stuk gaat).
- Controleer de radiateur op lekkage(controleer na inbouw of de koelvin aanslaat)
- Gebruik zoveel mogelijk elektronische componenten, zoals kabelboom, sensoren, temperatuur voelers etc. die bij het voertuig horen.
3. Turbo motoren
- Overtuig u ervan dat er voldoende olie bij de turbo komt en dat de olie ook weerstandloos weg kan stromen(denk hierbij aan een geknikte retourleiding ed.)
- Zorg dat alle aanzuigbuizen/slangeb en intercoolers schoon zijn.
- Bij diesel motoren met een startblokkering op de brandstofpomp dient deze omgebouwd te worden(de hele pomp of allen de startblokkering).
- Let op de- en montage voorschriften volgens fabriekgegevens, aanhaalmomenten ed.
- Controleer na de proefrit het oliepeil.
- Controleer na de proefrit de motor op eventuele lekkages.
4. Buiten garantie vallen
- De complete distributie(wanneer er geen nieuwe distributie geplaatst is volgens richtlijnen fabrikant).
- Koppakking
- Lekkage aan waterpomp, slangen, pakkingen en oliekeringen
- Vliegwiel en koppeling(let vooral op bij uitvoeringen met een 2-massa vliegwiel).
- Gevolgschade door meegeleverde turbo en/of brandstofpomp.
Voor eventuele vragen kunt u contact met ons opnemen.